backtothehood.blogg.se

Följ med oss på vårt 200 m2 stora projekt!

Byggherren Per-Oskar

Kategori: Allmänt

Det är MASSOR av beslut som ska fattas varje dag och hjärnan går på högvarv dygnet runt. Jag har, som tur var, ett jobb där jag kan koppla bort allt vad husbygge innebär, medan min karl tänker, andas och lever husbygge. Han är spindeln i nätet och gör det jävligt bra! Känns tryggt och skönt att Peo är byggherre, han har stenkoll på allt och låter inget falla mellan stolarna. Han har för sjutton koll på varenda siffra i kalkylen och så fort något inte stämmer kollar han genast upp det med den eller det berör och ser till att det blir korrigerat. Som nämnt tidigare är han otroligt handlingskraftig och viker sig inte en tum om han tror på något. Han är envis som synden och en jävel på att argumentera och förhandla, tro mig, jag har väldigt mycket egen erfarenhet av detta.
 
Just nu glider jag mest med och förlitar mig helt på att Peo vet vad han gör, och även om han inte vet det så spelar han sjukt bra. Rollen som byggherre kräver tid, engagemang och en förmåga att rodda, och trots att Peo i många fall kan uppfattas som oorganiserad och spretig är han i detta fall åtminstone otroligt skarpsinnad och strukturerad. Detta har självfallet att göra med att han har intresset då detta husbygge är hans skötebarn.
 
Förutom husbygge och allt vad det innebär, roddar Peo med lägenhetsförsäljning, båten och jobbet. På detta har han dessutom en sambo, familj och vänner som ska underhållas. Jag vill tillägna det här inlägget till Peo för jag är otroligt tacksam för allt du gör och att du gör det så förbannat bra!!! Så fort huset är på plats kan du kliva åt sidan, ta en whisky och låta mig sköta jobbet med all inredning, höhöhö! ;)
 
Puss på dig min kära byggherre!
 
 
Kapten Lindholm i sitt esse!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: