backtothehood.blogg.se

Följ med oss på vårt 200 m2 stora projekt!

Hur hamnade vi här?

Kategori: Allmänt

Vi satt en kväll hos Linda och Peter och pratade om hus och boende. Linda berättade att det fanns tomter till salu i närområdet, dvs Täby Kyrkby och vi började kolla upp det för skojs skull. Vi konstaterade att det fanns en tomt som verkade relativt billig i förhållande till de andra och genast började vi spekulera i hur det kom sig. Min sjukt handlingkraftiga sambo kontaktade samma kväll mäklaren och frågade om tomten. För att fatta mig kort och som man brukar säga, ledde det ena till det andra, och vips så hade vi köpt en tomt! Ska jag vara helt ärlig så trodde jag inte ett ögonblick på att det verkligen skulle bli verklighet. Som så många andra gånger underhåller Peo mig med tankar, idéer, önskedrömmar och andra vilda fantasier om både det ena och det andra men oftast så stannar det också där, vid fantasier. Därför tänkte jag även i det här fallet att det bara skulle rinna ut i sanden. Men självklart har det länge varit en dröm att få bo i hus och inte minst i Täby som är både min och Peos uppväxtort. Och nu sitter vi alltså här och är tomtägare. Köpekontraktet skrevs på 24 Oktober 2012.
 
 
Tomten vi har köpt är på 1220 m2 och ligger på Valhallavägen 8 i Täby Kyrkby och gränsar till Vallentuna Kommun. Området kallades förr för Byle Träsk, men kommunen har valt att, så käckt omnämna det till Trädgårdsstaden. Det är ett stort område som är under utveckling och det ploppar upp nya villor så gott som hela tiden.
 
Efter att vi köpt tomten började vi undersöka olika husleverantörer och ganska snabbt bestämde vi oss för att kontakta Fiskarhedenvillan. Också detta med rekommendationer av Linda och Peter. Så man kan säga att det är pga dem vi hamnade i den här situationen... ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: